Dizajn proces

objavljeno u: Korisne informacije | 0

Dizajn proces je skup postupaka i procedura u toku kojih se dolazi do finalnog rešenja. Veoma je važno da se odmah na početku posla definišu sve bitne činjenice koje su od značaja za uspeh celog posla. Pošto je oblast grafičkog dizajna veoma široka, nije moguće napraviti  jedinstvenu „ček-listu“ koja bi pokrila sve moguće varijante (od vizit karte do ambalaže ili kataloga), ali neke generalne smernice su uvek prisutne:

 

Kome je dizajn namenjen (na koga treba da deluje – kupac, poslovni partner…)

Koje informacije dizajn mora da sadrži (naziv proizvoda, logo firme, adrese i telefoni, zakonom definisani podaci…)

Kakav utisak dizajn treba da ostavlja (konvencionalan, avangardan, rigidan, lepršav, lucidan, hladan, etno, retro, vintage, futuristički…)

Koje emocije treba da emituje (toplina, nežnost, adrenalin, eros, opuštenost, brzina…)

U kom okruženju treba da deluje (kontekst, u poslovnoj kumunikaciji, u maloprodaji, na sajmovima i promocijama..)

– Na koji raniji dizajn ili vizuelni identitet treba da se naslanja, i koliko. (kontinuitet dizajna)

Koja su materijalna, tehnička, vremenska, finansijska, itd ograničenja i zahtevi. (Krajnji rok, obavezna nosivost ili zapremina, maksimalna cena po komadu, minimalna količina, itd)

 

Ukoliko su sva ova pitanja jasno definisana na početku posla, vrlo brzo se dodje do par početnih kreativnih ideja. Posle prve revizije u igri ostaje samo jedno idejno rešenje, a dalje se radi na finesama i varijacijama. Posle treće revizije u igri bi trebalo da ostanu samo tehničke izmene (u podacima ili sitnim detaljima). Ukoliko u ovoj fazi klijent poželi da se vrati na osnovnu ideju i krene od početka, najverovatnije posao u startu nije bio dovoljno definisan. U takvim prilikama zadržavamo pravo da izadjemo iz posla, jer nas 20 godina iskustva uči da je tada šansa da se posao završi na obostrano zadovoljstvo – minimalna.

Srećom – ta situacija je veoma retka kod klijenata koji se ozbiljno bave svojom poslom, i znaju šta žele da postignu. Poenta je da smo svi zajedno na istom zadatku, i imamo isti cilj da napravimo dizajn koji vrši svoju funkciju.

 

Dizajn koji prodaje.