Novi promo mediji za politički marketing

objavljeno u: Arhiva | 0

Na proteklim izborima u Crnog Gori imali smo odličnu priliku da demonstriramo mogućnosti našeg malog kreativnog tima za potrebe jedne političke kampanje. Politički marketing nije bio u fokusu kada je većina ovih proizvoda nastajala, ali realizacija ovog projekta je očigledno dokazala da kvalitetni promo-proizvodi zapravo nemaju nikakvih ograničenja u upotrebi.

Posebno se zahvaljujemo art direktoru i operativnom rukovodiocu projekta gospodinu Borisu Bogdanoviću iz SNP-a što nam je ukazao svoje poverenje. On je zaslužan za koncepciju cele serije i vizuelizaciju svih proizvoda (uz našu malu tehničku pomoć). Važno je napomenuti da je print-kampanja bila samo deo šire marketinške kampanje koja se mahom odvijala preko duštvenih mreža, i drugim uglavnom gerilskim sredstvima. Više o toj „proširenoj priči“ možete saznati ako ispratite linkove na kraju ovog posta.

 

Da li je moguće napraviti promene?

To je pitanje sa kojim se susreće skoro svaka politička kampanja. Kako odgovor učiniti očiglednim? Tako što ćete prvo postaviti neko novo pitanje, na primer: „Da li je moguće da jedan flajer ima tri strane?“ Ako biračima učinite OČIGLEDNIM vašu sposobnost da  probleme analizirate i rešavate na drugačiji način – napravili ste korak u pravom smeru.

 / više detalja o proizvodu Hexa-flexagon /


Slatka kampanja od vrata do vrata

Ako već nekome kucate na vrata, lepo je da to ne bude praznih ruku. Malo šarma i neki mali trik mogu pomoći da se razbije početna napetost, zar ne? Za potrebu ove kampanje malo smo modifikovali naš proizvod „slatka vizit karta“ (pošto nam je za promociju ideja SNP tbilo potrebno malo više prostora nego što ga ima na običnoj vizit karti. Ali slatko iznenađenje je ostalo. Čak je i duplirano…

/ više detalja o proizvodu Slatka vizit karta /


Iznenadi me, pokreni me

Zamor birača i njihova letargija je jedan od glavnih problema sa kojim se stranke susreću u kampanji. Drugi problem je erozija očekivanja, i utisak da su „svi oni isti“. Birači zapravo očajnički traže nove ideje, i ljude koji su drastično drugačiji od sivila na koje smo osuđeni već decenijama. Naša „Kocka iznenađenja“ je zato veoma moćan medij za buđenje nade, i nagoveštaj da se sprema „something completely different“…

/ više detalja o proizvodu Kocka iznenađenja /


Stara dobra vremena

Politički marketing je igra koja se igra na raznim nivoima svesti. Zato neke asocijacije mogu biti veoma pozitivne, čak i ako su vezane za neki naizgled beznačajan detalj. Na primer nešto što nas vraća u detinjstvo, ili nosi samo neku daleku asocijaciju na vreme koje je retuširano uspomenama…

/ više detalja o proizvodu Papirne zastavice /


Politički marketing =  total-dizajn

Jedan od aksioma savremene teorije i prakse je da je ukupna slika o nekoj ideji slaba koliko i njeno najslabije mesto. To se naravno ne odnosi samo na sadržaj,  već i na nosioca poruke. Ali postoji i obrnuta logika – uticaj je najsnažniji baš onda kada se ne očekuje. Većina tih uticaja se neprimetno kumuliraju, i grade sliku u kojoj nisu ništa više od pojedinačnih piksela, ali se na kraju sve zaokruži u konzistentnu i moćnu celinu. Zato ne postoji detalj koji je nevažan. Čak i šoljice za kafu mogu da budu nosilac ideje. I to moćan i originalan…

/ više detalja o proizvodu Papirne čaše (omoti za čaše) /


Total-dizajn = doslednost

Isto se odnosi i prateću reprezentaciju, male poklone ili znakove pažnje koji se u takvim prilikama razmenjuju, i svaki drugi detalj. Jer svaki detalj treba da bude u funkciji, jasno vizuelno i idejno uklopljen u jedinstvenu celinu. Doslednost u takvim detaljima je još jedna veoma važna poruka – pogotovo u političkom marketingu. Ona simboliše koncentraciju, pažnju, posvećenost, i energiju  – da se preuzet posao uradi svom snagom i do kraja.

A o tome se u politici zapravo i radi, zar ne?

/ više detalja o proizvodu Luksuzne kese za piće /


/ više detalja o proizvodu Podmetači za čaše /

(o drugim detaljima kampanje, njenim odjecima u medijima, i krajnjim efektima, možete saznati više na zvaničnoj prezentaciji SNP-a kao i na fb stranici SNP-a )